اسکان نداشتن مدیران در محل خدمت اهانت به مردم است

امام جمعه جوین در حاشیه مراسم تودیع و معارفه روسای جدید و قدیم آموزش و پرورش جوین با بیان اینکه اسکان نداشتن مدیران در شهرستان محل خدمت نوعی بی حرمتی و اهانت به مردم است، گفت: مردم ولی نعمت ما هستند و باید مدیران با تمام توان در خدمت رسانی به این صاحبان اصلی انقلاب کوشش نمایند.

به گزارش نسیم جوین ،حجت الاسلام دلیری پور در مراسم معارفه مدیر جدید آموزش وپرورش جوین با انتقاد از رفت و آمد ۷۰ درصدی معلمان جوین به سبزوار، اظهار داشت: بزرگ ترین مشکل تعلیم وتربیت درمدارس این شهرستان ساکن نبودن بیشتر فرهنگیان در شهرستان محل خدمت است که این تنها مشکل آموزش وپرورش نیست ودربسیاری ادرات شهرستان این مسئله وجود دارد.

وی خاطرنشان کرد: معلمانی که روزانه تمام توان و نیروی خود را در رفت و آمد از جوین به سبزوار و برعکس صرف می کنند، نمی توانند در تعلیم وتربیت دانش آموزان آنگونه که شایسته است مفید وموثر باشند.

وی در مورد رفت و آمد رئیس سابق این اداره از نیشابور به جوین نیز گفت:  مهندس دیواندری در آغاز  سال تحصیلی امسال نیز همچون قول های رئیس جمهور سابق در مورد احداث 2 سالن ورزشی ، قول اسکان در شهرستان را داد ولی قولش همچون قول احمدی نژاد در این شهرستان تحقق نیافت.

DSC02825نماینده ولی فقیه در شهرستان جوین با بیان اینکه بیش از یک سال از شروع ساخت استخر آموزش و پرورش این شهرستان می گذرد، گفت: هنوز که تیر آهن های این پروژه، زنگ نزده باید اقدام کنید.

امام جمعه جوین ادامه داد:ما مسولین باید بامردم و در کنار مردم باشیم و نباید نسبت به نیاز های آنها بی تفاوت باشیم.

حجت الاسلام دلیری پور بیان داشت:با توجه به اهمییت بحث تعلیم وتربیت شایسته است مسئولان استانی به موضوع بومی سازی معلمان رسیدگی نمایند.

وی در پایان از مدیر جدید آموزش وپرورش شهرستان جوین خواست نسبت به موضوع ورزش  دانش آموزان توجه بیشتری  داشته و نسبت به ساخت یک سالن ورزشی مناسب اقدام کند.

حجت الاسلام محمد تقی دلیری پور با اشاره به اینکه آموزش و پرورش شهرستان جوین از نظر آموزش در رتبه های آخر مناطق مختلف آموزش و پرورش استان قرار گرفته است، افزود: در این جلسات نباید فقط به تعریف و تمجید پرداخت.بلکه باید ضعف ها و اشکالات را نیز یاد آورشد.

در خور ذکر است که دیواندری 20 ماه در این شهرستان مدیریت آموزش و پرورش را بر عهده داشت  درحالیکه زندگی وی در شهر نیشابور بود.

جالب این که کلید ریاست آموزش و پرورش جوین به دست همسایه دیوار به دیوار این اداره رسید که علاوه بر بومی بودن همسایه اداره نیز می باشد.

علی رضا کیامنش نیز در ادامه جلسه با تشکر از حسن اعتماد مدیر کل به انتصاب وی گفت: من خود کسی نیستم ولی دوستان خوب و مقتدری دارم که با کمک آنها خدماتی را در سطح آموزش و پرورش جوین انجام خواهیم داد.

وی با بیان اینکه من دنبال ارائه آمار و ارقام نخواهم بود افزود: من دنبال درصد قبولی نبوده و تلاش خواهم کرد تا آموزش در این شهرستان موجب تغییر در رفتار دانش آموزان و منشاء تحول در همه ابعاد علمی و زندگی مردم این شهرستان شود.

Author: مدیر مسئول نشریه نسیم جوین

10 thoughts on “اسکان نداشتن مدیران در محل خدمت اهانت به مردم است

  1. اقای دلیری پور که به احمدی نژاد توهین کند وای بحال مردم -چگونخ انتظار دارد مردم وکسانیکه یار احمدی نژاد هستند پشت سراونماز بخوانند وهمیشه دعوت به نماز جمعه می کند ایا اینگونه وحدت ایجاد می کنند.

       6 نفر با این دیدگاه موافق هست

    1. انتقاد از هركسي كه باشد وارد است، آقاي احمدي نژاد متأسفانه با توجه به اينكه رئيس جمهور يك كشور بودوبايدالگوي مردم مي‌بود لااقل با ادعاهايي كه داشت ولي به صراحت و جلو چشم ميليون‌ها ايراني به نمايندگان مجلس و خود مردم دروغ تحويل مي‌داد و ايشان را استهزاء مي‌نمود… شما فكر مي‌كنيدهنوزهم بايدازاينگونه افراد حمايت كرد…!!!

         0 نفر با این دیدگاه موافق هست

  2. اینکه مدیران وکارکنان از سبزوار و… می ایند نشان عرضه افرادی مثل شما هستند که فقط شعار می دهند اما درعمل با انها همدست هستید

       7 نفر با این دیدگاه موافق هست

  3. يكي نيست به اين امام جمعه محترم بگه خوب خونه كه تو جوين پيدا نميشه اگه اينهمه معلم بخواهند تو جوين اسكان پيدا كنند چادر بايد بزنند ديگه اخر من نميدونم با اين وضعيت چه جوري………………..

       5 نفر با این دیدگاه موافق هست

  4. اینکه گفتن دنبال درصد قبولی نیستن خیلی خوبه. امیدواریم که عملی کنن این شعار را.(وقتی پای حرف معلمان مخصوصا مقطع راهنمایی میشینی معنی این درصد قبولی رو خوب درک میکنی)

       3 نفر با این دیدگاه موافق هست

  5. خدمتتان عرض كنم انشاالله چندسال ديگه كه شهربزرگ شد وامكانات امد مثل سينما پارك خوب خانه هاي مناسب همه توجوين ساكن ميشن نبايد انتظار داشته باشيم همه بيان جوين بشينن چون واقعا الان امكانات درحدخوداهالي جوينه بعدشم امام جمعه ازاحمدي نژادانتقادكرده كه بجا هم هست اگه شما ياراحمدنژادهستيد بگيد بياد ورزشگاه پسرانه ودخترانشو درست كنه بعدشم فكرنكنم اونهايي كه نماز جمعه ميرن همشون يار محموداحمدنژادباشن اونم يك فرد عادي توجامعه است يار چيه

       3 نفر با این دیدگاه موافق هست

  6. باسلام و ارادت، من فرهنگي نيستم يعني هستم ولي آموزش و پرورشي نيستم، اهل جوينم ولي ساكن مشهدم، حقيقتا از ته دل خوشحالم كه يك نفرازخودمان مديراداره شهرخودمان شده، ازقديم ميگن چاقوهيچ موقع دسته خودشونميبره… انشاالله جناب آقاي كيامنش هم برايشان مبارك باشدوخوش يمن وهم انشاالله خداوندكمك كندودرپناه حضرت رضا(ع) موفق و بتوانندبه گفته ها و ايده هاي خود جامع عمل بپوشانند…

       0 نفر با این دیدگاه موافق هست

  7. این مقام مذهبی در جوین همیشه سنگ جوین را بر سینه زده خدا یارش باد. احمدی نژاد هم اگر دوست داشتنی بود به قول های تو خالیش عمل می کرد. مردم با هیچ کسی تا زمانی که با ان ها نباشد دست بیعت نداده اند مگر در خط خدا و مردم باشد. حاج اقای دلیری پور فرزند جوین است که از حق جوین دفاع می کند کاش دیگر مسولین هم جوینی بودند

       3 نفر با این دیدگاه موافق هست

  8. هم معلم جوینی خوب داریم هم سبزواری خوب یک ملعم جوینی خوب و بی ادعا درمدرسه ابتدایی دخترانه زور اباد به نام اقای سالمی تدریس میکند که روزهای جمعه نیز برای دانش اموزان کلاس جبرانی گذاشته . از طرفی هم زحمات و دلسوزی های خانم چشمی در سالهای قبل در این مدرسه نیز مثال زدنی است قبول کنید معلمی و دلسوزی باهم امیخته شده حالا سبزواری باشد یا جوینی

       1 نفر با این دیدگاه موافق هست

  9. خانه ازپای بست ویران است /خاجه دربند نقش ایوان است.
    این که سطح آموزش پایین است.تقصیر معلمان ،ادارات ورئیسان ادارات نیست. ربطی هم به ساکن بودن یانبودن معلمان درمنطقه ندارد.بفرمایید بگویید آن زمانی که درهرسال حد اقل جوین ده تاپانزده نفر قبولی دردانشگاه دولتی داشت ،معلمان درنقاب ساکن بودند؟به نظر بنده دومورد درضعف آموزش درایران تأثیر دارد:
    1)برنامه های غلط برنامه ریزان آموزش وپرورش.
    2) دیدگاه مردم نسبت به آموزش وپرورش.
    همه ما وقتی می نشینیم حسرت می خوریم که دردرزمان شاه خائن؟ بچه ها قدردان ودرسخان بودند.باآن امکانات کم نهایت تلاش رامی کردند.بنده بااین هم که درآن زمان همه درسخان بودند،موافق نیستم .همه ، درسخان نبودند بلکه برنامه هاخوب بودند.درآن زمان آن هایی که درزمینه ی درسخاندن استعدادی نداشتند.ازهمان دوره ی ابتدایی یاراهنمایی جذب کارهای دیگر می شدند.این هم به نفع خودشان بود وهم به نفع آموزش وپرورش.خودشان ازهمان اول می رفتند کاری یادمی گرفتند.سربارخانه ودولت نمی شدند..بعد ازانقلاب مرحوم شهید رجایی طرح کاد راگذاشت که طرح بسیار خوبی بود.بنده نمی دانم هدف برنامه ریزان ازتپاندن این همه دانش نیاموز؟ به مدارس چیست.چرااین همه عمر فرزندان کشوررااین گونه به باد می دهند.دانش آموزانی راکه هیچ علاقه ای به نشستن درکلاس وخواندن دروسی که خودش می داند هیچ فایده ای برایش ندارد،مجبور می کنند .آن وقت اگر افت تحصیلی می بینند،بخشنامه های آن چنانی صادر می کنند،تا این افت رانامرئی جلوه دهند.درست یادآورداستان پادشاه وخیاطان حیله گر است که به شاه گفتند لباسی برایش می دوزند که فقط حلال زاده ها قادر به دیدنش باشند؛درعین حالی که لباسی درکار نبود،شاه ورجال مملکت برای این که به حرام زادگی نسبت داده نشوند،وجود لباس راقبول کردند.که سرانجام کودکی فریاد برآوردکه شاه لخت است.حالابنده می خاهم بگویم که شاه لخت است.بااین بخش نامه های آن چنانی که ارزش یابی، توصیفی شود،مردودی نباشد،دانش آموزی که هنوز درس های کلاس اول دبیرستان رانمره نیاورده درسوم دبیرستان بنشیند و…باهیچ کدام ازاین کوفت وزهرمارهاآینده ی مملکت درست نمی شود.نهایت کارما این شده است که فرزندان این مملکت را چه درسخان وچه درس نخان دوازده سال به کلاس ها بکشانیم سپس آن هارابه دانشگا های آزاد وغیر آزاد هدایت کنیم وبهترین ایام عمرشان راکه می توانندحرفه ای یادبگیرند به باد می دهیم وآن وقت بایک عده جوان بی خاصیت که هیچ کاری جزسیگارکشیدن وهوس رانی کردن هنری ندارند.سروکارپیدا می کنیم که دلشان می خاهد درجایی درپشت میز ریاست بنشینند وپرچم سه رنگ ایران وکره ی زمین (جدیداً کامپیوتر)رادرجلوشان بگذارند وریاست کنندویاازبی کاری به هزار کاردیگر روی بیاورند.
    پیش نهاد بنده این است که هیچ نیازی نیست که آموزش و پروش به هرطریق که شده همه رابه کلاس بکشاند.باید دردرسخاندن سخت گیری شود وآنهایی که اهل درس هستند درکلاس حاضر شوند وبقیه باتوجه به استعدادهای خودشان،به کارآموزی بپردازند.نیازنیست که مسئولیت کارآموزی راآموزش وپرورش یادولت به عهده بگیرد.خود اولیای دانش آموزان باید این امررابه عهده بگیرند.آموزش وپرورش طی آزمون ها یی که ازدانش آموزان به عمل می آورد باید به اطلاع اولیای دانش آموزانی که استعدادی درزمینه درسخاندن ندارند،برساندتاآنان شخصاً فکری به حال بچه های خودشان بکنند.تاسرمایه ی خود راخرج دانشگاه های آزاد وغیره نکنندودرآینده افسوس نخورند که بچه ی دلبند شان باداشتن لیسانس یافوق لیسانس.درکنج خانه بیکار نسشته است.
    بنده یادم می آیدکه درپنجم دبستان عطاملک نقاب سه کلاس بودیم.بعد ازتمام شدن امتحانات برای وجین کردن به کلاته ی قادری می رفتیم یک روز خبر دادند که کارنامه می دهند.هنگام غروب درنقاب ازتریلی پیاده شدیم حاج قربان علی دردفتر پشت میز نشسته بود.به هر بیست نفر می گفت بروچوب رابردار،به من که رسید گفت برو شیرینی بیار.این بروچوب روبردارخیلی مفهوم داشت:یعنی ازهمین کلاس پنجم برویک کاری یاد بگیر.به راهنمایی که رفتیم شاید ازبیست و پنج نفر بچه های ملایجرد سه نفر قبول شدیم .دونفر هم توانستیم به دبیرستان برویم.ولی الان همه ی آن بچه هایی که به قول حاجی قربان علی باید بروند وچوب رابردارند، همه ی مراحل راپشت سرمی گذارند واگر نمره ای هم نمی آورند معلمان متهم می شوندکه درمحل ساکن نیستند یاکارنمی کنند.وآن وقت آقایان برای ماست مالی بخش نامه های آن چنانی صادر می کنند….
    این سخن پایان ندارد والسلام

       0 نفر با این دیدگاه موافق هست

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.