• انتقاد امام جمعه عطاملک از تاخیر در معرفی کردن شهردار حکم آباد    :     امام جمعه بخش عطاملک جوین با بیان این که انقلاب اسلامی در اوج خود قرار دارد ' نسبت به بی تفاوتی مردم به عملکرد مسوولان شهرستان و استان انتقاد کرد حجت ...
  • انتقاد امام جمعه جوین از تعلل در معرفی اولین شهردار حکم آباد    :   امام جمعه بخش عطاملک جوین با بیان این که انقلاب اسلامی در اوج خود قرار دارد ' نسبت به بی تفاوتی مردم به عملکرد مسوولان شهرستان و استان انتقاد کرد حجت ...
  • پی دی اف. ویژه نامه جوین خرداد ۹۷    :     پی. دی اف. ویژه نامه جوین ویژه توزیع در شهرستان سبزوار وجوین و جغتای و مشهد. و داورزن تلفن تماس ۰۹۱۵۱۷۱۰۶۳۱ مرکز فرهنگی دفاع مقدس و سرای ...
  • ” خنده های سربی ” تحویل کتابخانه تخصصی دفاع مقدس جوین شد    :   کتاب خنده های سربی که در سال جاری توسط مولف جوینی علی لطفی به رشته تحریر در آمده است ؛ توسط معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش جوین ، امروز ...
  • علاقه شدید اهالی سبزوار به جعل عنوان صنایع جوین به نام سبزوار    :   علاقه شدید اهالی سبزوار به استفاده از عنوان صنایع جوین به نام سبزوار این بار از سوی خبرنگار خراسان چند روز پیش خبری از طرف خبرنگار خراسان رضوی در ...
  • شهیدی که امام رضا (ع) موجر منزلش شد    :    د ر حدود سال های ۸۳ تا ۸۵ سردار شهید حاج حسنعلی شمس آبادی در شهر نقاب و محله شمس آباد یک باب منزل مسکونی داشت که خالی از ...
  • مقاله های وارده در فراق اولین شهید مدافع حرم در جوین+ عکس های سردار شهید شمس آبادی

     

     

    از: برادرعباس
    مقاله ای درخصوص سردار شهید حسن علی شمس آبادی

    .
    جایگاه همیشگی شهیدان و وظیفه جامعه درمقابل شهیدان

    .
    با صلوات برمحمد وآل محمد شهادت سردار مدافع حرم اهل بیت علیهم السلام درخطه شهرستان جوین روحیه شهادت طلبی را دربین اهالی این منطقه ولایت مدار زنده کرد.

    .
    با زندگی افتخار آمیز وآموزش جهادی که رمز مردانگی را به فرزندان جامعه منتقل می کند آثار فرهنگ مقدس شهیدان جانباز وایثار گران ، که این چنین درشهادت ودفاع از کرامت انسانی از همه پیشی گرفتند ،برای همیشه زنده می ماند

    .
    قرآن از چنین افرادی به عنوان مجاهدان جاوید نام می برد

    .
    حق شهید درجامعه اسلامی برگردن همه است .چون ایثار او نه تنها به اسلام بلکه به تمام افراداجتماع تعلق دارد.پس حق شهیدی که نظام توحید را حفظ کرد ، که اهداف تمامی انبیاء الهی بوده بسیار بزرگ است .

    .
    اگر آن جهاد، ایثار و شهادت نبود چراغ توحید وخداپرستی خاموش می گشت ومورد قبول جوامع قرارنمی گرفت .

    .
    این است که حق شهید ادا کردنی نیست ، این راه وخون شریف شهید را چگونه باید حفظ کنیم ؟

    .
    اولین شرط آن است که قیام امام حسین علیه السلام ویاران او را فهمیده ودرک کنیم .

    .
    دومین شرط آن که فرهنگ شهید را درجامعه اسلامی رواج داد.

    .
    سومین شرط :اهداف امام حسین واصحاب ویارانش وهمه شهیدان انقلاب اسلامی ومدافعین حرم اهل بیت علیه السلام را مثل حضرت امام سجاد علیه السلام وحضرت زینب سلام الله به همه جوامع جهانی منعکس وپیام شهیدان را جهانی کنیم .

    .
    سردارشهید شمس آبادی دراربعین سالارشهیدان با پای پیاده با زائران امام حسین علیه السلام به زیارت سیدالشهدا مشرف شد و پس از سفر پیام ذیل را از معجزه پیاده رو ی اربعین حسینی به دوستداران اهل بیت ارسال نمود

     

    پیام های اربعین امسال به نظربنده

    این شهید بزرگوار  در اربعین امسال با پای پیاده با زائران امام حسین علیه السلام به زیارت سیدالشهدا مشرف شد و پس از سفر پیام ذیل را به عنوان سوغاتی سفرش اینگونه برای دوستانش هدیه کرد و نوشت:

     

    .پیام های معجزه اسای  اربعین امسال به نظربنده (سردار شهید شمس آبادی-)

    .

     

    عزت ائمه اطهار سلام الله علیه

    .

    .سردار شهید شمس آبادی- در این پیام هایش نوشته است  :   عزت ائمه اطهار سلام الله علیها بعداز قرن ها این حجم جمعیت برای اربعین معجزه بوده است – مدیریت اسلامی بی نظیر ، اداره حدود 30 میلیون نفر تقریبا به شکل مردمی از توان انسانهای معمولی خارج است .

    .

    نهایت ایثار ، هربیننده ای از فدارکاری و گذشت میزبان واقعا متحیر می شد – نسلی از همین مردم برای پول ، بهترین انسانهای روی زمین را با فجیعترین حالت به شهادت رساندن ، نسل حاضر با تمام وجود مدافع امام خود هستند وحاضرند از همه چیز خود بگذرند .))

     

     

    .
    آری سردار شهید حسن علی شمس آبادی از سرداران سپاه اسلام بود که مثل همه شهیدان به جهانیان ثابت کرد دردنیای پر زرق وبرق امروزی می شود به نفس اماره پیروز شد وهرنقطه ای که جهان اسلام نیاز به فدارکاری ودفاع داشته باشد ،پاسداران حریم ولایت با بصیرت به ندای هل من ناصر ینصرنی حسینی لبیک گفته و از حریم اهل بیت واسلام عزیز دفاع خواهند کرد.

    .
    شهید شمس آبادی دردفاع مقدس درکنار رزمندگان حضورفعال داشت و بعداز دفاع مقدس نیز درسنگرهای سخت از جمله تنکه احد کشور یعنی هرمزگان نیز به دفاع از انقلاب اسلامی پرداخت و نتیجه خدمت خالصانه وزندگی به سبک حسینی اش باعث شد که به مقام عالی شهادت نائل گردد.

    .
    بحمداله جبهه اسلام وانقلاب اسلامی علیرغم هزینه و دشمنی های استکبار جهانی روز به روز درجبهه های مختلف پیروز می شود.

    .
    امروز خط پدافندی رزمندگان جبهه مقاومت اسلامی به چند صد متری رژیم صهیونیستی رسیده و به همین زودی انشاءاله جبهه اسلام برعلیه جبهه کفر پیروز خواهد شد .

    .
    این نبوده است مگر به برکت ایستادگی ومقاومت وایثار خون شهیدانی مثل سردارشمس آبادی ، سردار همدانی و…که الگو شدند برای همه رزمندگان جهان اسلام .

    .
    همه ، رزمندگان جهان اسلام ، مدافعین اسلام وحرم اهل بیت علیهم السلام هستیم
    لبیک یا حسین.

    .
    لبیک یا زینب

    .
    کلنا عباسک یا زینب

    .__________________________________________________________________

     

     

    به بهانه چهلمین روز شهادت سردار شمس آبادی دیده بان و مدافع حرم

     

     

     

    دیده بانی که چشم ” عمار” را عاریه داشت

     

     

    35 سال پیش پدری بی سواد که نامش را از ماه خدا (ماه رجب) به عاریه گرفته است از پسر بزرگش « محمدعلی» می پرسد: پسرم برادرت حسن علی کلاس چندم است؟

    نگارنده و فرزند بزرگ این پدر از پدر می پرسد: پدرجان برای چه می پرسی حسنعلی کلاس چندم است؟

    می گوید: وقتی اربابم می پرسد: عمو رجب پسر کوچکت  کلاس چندم است؟  ومن نمی دانم چه بگویم! خجالت می کشم!

    آری 35 سال از این سوال  پدرگذشت!

    و  این روز ها پدر به  جواب سوال سی و پنج ساله اش رسید. او دیگر خجالت نمی کشد!

    پدربعد از سی و پنج سال انتظار پاسخ سوالش را از بلند گو های داخل شهر می شنود:

    سردار شجاع و دیده بان مدافع حرم عقیله بنی هاشم  حاج حسن علی شمس آبادی.   سرداری که پاداش سی و یک سال خدمت خود را از حضرت زینب گرفت!

    آری سردار شمس ابادی به مدارج و مدارک و پاداش دنیوی قانع

    نبود و در زمانی که با  بازنشسته شدنش در  پایان بهمن 94 بیش از یکصد میلیون تومان وجه نقدی به عنوان پاداش پایان خدمت به حسابش واریز شده  بود اعتنایی نکرد . چون اعتقاد داشت که ” شهادت” پایان و پاداش ماموریت یک دیده بان سپاهی است

     

     

    حسن علی شمس ابادی در سال 1347 در محرومترین روستای  خراسان آن زمان در روستای شمس آباد جوین دیده به دنیا گشود.

    دیده گان این کودک روستایی  کم کم  با نور کم سوی چراغ های دستی و نفتی   ”  با کلبه محقر گلی  که گنبدی خشتی آن را پوشانده بود آشنا و مانوس شد .

    و پیکر نحیف ومعصوم  این کودک  با کد یمین و عرق جبین پدر دهقانش رشد یافت  تا به سن 6 سالگی رسید.

    ” حسن ” در مکتب خانه  روستای شمس آباد قبل از ورود به دبستان با قرآن و احادیث آشنا شد

    و هم او در همان مکتب خانه روستا با آیه شیرین  ولا تحسبن الذین قتلو فی سبیل … امواتا .. خو گرفت و مانوس شد

    و  حسن در کنار روخوانی قرآن با کلمات معصومین هم اشنا شد و حدیث معروف : ان الحیات عقیده و جهاد را  نیز  در همان مکتب خانه روستا فرا گرفت و در طول 30  و یک سال خدمت پاسداری و دیده بانی اش مصداق همین حدیث بود.

    هم  از حوزه اعتقادی مکتبش دیده بانی  می نمود و هم در حوزه جهاد و دفاع  دیده بانی خود را به نحو احسن انجام می داد

    او پس از گذراندن دوره مکتب وارد مدرسه ابتدایی روستا شد و تا سیکل اول ( سوم راهنمایی) ادامه تحصیل داد

    پس از اتمام سال سوم راهنمایی  به دلیل فقر و محرومیت خانواده  با تحصیل خداحافظی کردو پس از چند ماهی  فعالیت در یک لوازم فروشی اتومبیل در شهر نقاب  وارد جهاد سازندگی وقت شهرستان شد و بیش از 2 سال به عنوان امور تعمیراتی تراکتور و ادوات کشاورزی با شعار ” همه با هم جهاد سازندگی ”  به صورت  افتخاری و رایگان خدمت نمود و در سن 18 سالگی و در تابستان سال 1365 برای اولین بار عازم جبهه های حق علیه باطل در منطقه عملیاتی مهران شد

    وی در این سفر رزمی و جهادی خود در منطقه  عملیاتی مهران شاهد شهادت  دو تن از دوستان و هم رزمان و هم روستایی هایش به نام های حسین علی شمس آبادی و محمد قدر آبادی   شد  .

    و در همانجا به صورت پاسدار افتخاری به ادامه نبرد بر علیه متجاوزان بعثی عراق پرداخت  و اینگونه مرحله جدیدی از  زندگی  و حیات دوباره اش به عنوان پاسدار انقلاب  اسلامی در سال 1365 شکل گرفت

    حسن در اوایل زندگی جدیدش بود که با دختر دایی خود ازدواج کرد

     

    سردار شهید شمس ابادی

    جوان 18 یا نوزده ساله ای که هنوز صورت معصومش به ریش جوانی مزین نشده بود با مراسمی ساده و معنوی عروسی خویش را برگزار کرد

    حسن در ادامه خدمت خود با عنوان مسول تسلیحات گردان عبد ا…. در منطقه عملیاتی جنوب با انتظاری و محمد حصاری اشنا می شود و این اشنایی با انها در قالب سه یار دبستانی تا پایان دوران دفاع مقدس با عنوان پاسدار توپخانه و نیز ماموریت مستشاری دیده بانی اخیر در حلب سوریه ادامه می یابد ….

     

    سال 67 با پایان یافنن  جنگ تحمیلی دیده بان  شمس ابادی از دیده بانی میدان های رزم و شهادت فارغ می شود و به عبارتی از عرصه جهاد اصغر به  عرصه جهاد اکبر قدم می گذارد و حدود 28 سال عمار گونه در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در سپاه امام رضا (ع) مشهد و بسیج خراسان و سپاه نیشابور و هرمزگان و اصفهان در ماموریت های  خود از حریم انقلاب  و نظام اسلامی پاسداری می کند

    برای اشاره  گذرا بر این دوره از مسولیت وی در سپاه پاسداران انقلاب اسلامی  همان اصطلاح   “این عمار”   دقیق ترین تعبیر برای معرفی شغل و رسالت خطیر این دیده بان تیز بین و با بصیر انقلاب اسلامی ایران است

    بد نیست در این جا اشاره ای به ماجرای ” این عمار” داشته باشیم

    میدونید قضیه أین عمار چیست؟

    سماء بن حکیم می گوید: ما در جنگ صفین در سپاه علی علیه السلام در زیر پرچم عمار یاسر با دشمن می جنگیدیم. نزدیک ظهر شد. در این هنگام ، مردی از سپاه امیرالمؤمنین(ع) به پیش آمد و گفت: عمار یاسر در میان شما کیست؟

     

    عمار گفت: من هستم

    او گفت من هنگامی که از خانه بیرون آمدم ، اطمینان داشتم که ما در مسیر حقیم و معاویه و طرفدارانش بر باطل و گمراهی هستند، تا شب گذشته نیز، همین عقیده را داشتم.اما دیشب دیدم که اذان گوی ما و اذان گوی معاویه، هر دو بر یکتایی خدا و نبوت پیامبر(ص) گواهی می دهند، به شک افتاده و نزد علی(ع) رفتم و ایشان به من فرمود: آیا عمار را ملاقات کرده ای، برو و از اوبپرس و از گفته اش پیروی کن. عمار ، پس از سخنان آن مرد، روشنگری خود را با سخنان

    مفصلی به انجام رساند و او را به اردوگاه امیرالمؤمنین(ع)، بازگرداند.

     

    در طول جنگ صفین، عمار، در هر نقطه ای که احساس می کرد ، برای سپاه علی(ع) شبهه و سؤالی بوجود آمده است، فورا در آن نقطه حاضر می شد و با بیانی رسا و روشنگرانه، حقایق را برای مردم روشن می ساخت و در همان جنگ نیز به فیض شهادت، نائل آمد.

    حضرت علی(ع) بعدها و در اوج جنگ نهروان، غصه و ناراحتی خود را از جای خالی عمار ، بیان می فرمود که: “أین عمار”(کجاست عمار؟…)

    آری  امثال سردار شمس آبادی عمار های سپاه پاسداران اتقلاب اسلامی ایران هستند تا برای جلوگیری از نفوذ طلحه ها و زبیر های زمان مقابله و روشنگری کنند  و در روزگار حساسی که استکبار طرح 30 ساله مبارزه اسلام علیه اسلام را در سطح جهان اسلام شروع کرده است اسلام راستین را به جهان معرفی کنند

    و حال روشنگری عمارگونه ی خواص و حضور در صحنه ی آنان برای دفاع از ولایت وظیفه ادامه دهندگان راه  این سردار شهید دیده بان است

    آری  دیده بان دوران دفاع سردار شهید شمس آبادی سوم اسفند سال94  عازم سوریه می شود وپس ازتوفیق اولین زیارت خود در بارگاه  حضرت زینب و  حضرت رقیه (سلا م علیهما )   با هواپیما به همراه  دوست دوران دفاع مقدسش محمد حصاری به سوی حلب پرواز می کند

    و پس  از 12 روز دیده بانی و نبرد با تکفیری ها در منطقه سوق الجیشی  شهرک العیس حومه حلب  و با  به هلاکت رساندن بیش از 200 نفر از خوارج تکفیری با هدایت دقیق گلوله های توپخانه با درجه سردار دیده بان به درجه رقیع شهادت می رسد.

     

     

    آنکونه که  هم رزم و دوست این شهید  محمد حصاری می گوید:  این سردار شهید  پس از حدود 4 ساعت نبرد ” رو در رو  ”  و آتشباری شدید موفق به دفع حمله خوارج النصره می شود  و متاسفانه در غروب همان روز 17 اسفند 94 با نفوذ یکی از عوامل  خوارج النصره به  سنگر  وی با  هدف گرفتن  ” دیده راست” او و شلیک رگبار گلوله بر پیکر شهیدش قصه ” دیده بان” به پایان می رسد

     

     

     

    ادامه دارد …

    قسمت دوم ….

     

    _____________________________________

     

    بسم الله الرحمن الرحیم

     

    فرزندان روح الله از مهران وشلمچه تا نبل والزهرا و شبعا

     

    (به مناسبت چهلمین روز شهادت سردار حاج حسنعلی شمس آبای )
    پیرزوی انقلاب اسلامی ایران به رهبری امام خمینی(ره) فصل تازه ای در تاریخ سیاسی جهان آغاز کرد در اهمیت و تاثیر گذاری انقلاب اسلامی همین بس که آنتونی گیدنز جامعه شناس مشهور انگلیسی چنین می گوید:
    «در گذشته سه غول فکری جامعه شناسی، یعنی مارکس، دورکیم و ماکس وبر با کم و بیش اختلافاتی، فرآیند عمومی جهان را به سمت سکولاریزاسیون و به حاشیه رفتن دین می دیدند ولی از آغاز دهه ی هشتاد و با انقلاب اسلامی ایران شاهد تحقق عکس این قضیه هستیم، یعنی فرآیند عمومی جهان روند معکوس را آغاز و به سمت دینی شدن پیش می رود.»
    یا جامعه شناس مشهور فرانسوی میشل فوکو انقلاب اسلامی ایران را ‍** روح جهان بی روح** توصیف می کند.
    وقوع انقلاب اسلامی در ایران با چنین ماهیتی پایه های نظام استکباری را به لزره در آورد بدین ترتیب دست شیطان بزرگ از آستین صدام بیرون آمد و حمله ای همه جانبه به انقلاب نوپای ایران در شهریور ۱۳۵۹به امید فتح یک هفته ای تهران آغاز شد . صدام در ابتدا به دلیل شرایط کشور ناشی از جابجایی قدرت توانست برخی از شهر های مرزی ایران از جمله خرمشهر را اشغال کنند، آمریکا واسراییل خوشحال از پیروزی های صدام برای سرنگونی انقلاب نوپای ایران لحظه شماری می کردنداما دشمنان انقلاب از فرزندان روح الله که دانش آموخته مکتب عاشورا بودند غافل بودند. آری از گوشه کنار ایران شاگردان مکتب سرخ حسینی در لبیک به ندای پیر جماران رهسپار جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند. یکی از جوانان این مرز و بوم حسنعلی شمس آبادی بود که در خانواده ای مذهبی در روستای شمس آباد از دیار کهن جوین متولد شد. ایشان به همراه دیگر هم سالان خود برای دفاع ازکیان اسلام ناب محمدی به سوی جبهه های نبرد حق علیه باطل شتافتند و رشادت های فراوانی از خود نشان دادند .
    رشادت های فرزندان روح الله در جنگ باعث اتقاقی در سال ۱۳۶۱ شد که تمامی معادلات آمریکا، اسرائیل و کشورهای عربی را بر هم زد. این اتفاق چیزی نبود جز عملیات آزادسازی خرمشهر. تا آن زمان اکثر تحلیل گران بر این گمان بودند که ایران در موضع ضعف و رو به اضمحلال است ولی آزادسازی خرمشهر در سوم خرداد ۱۳۶۱ موجب شد اوضاع کاملا دگرگون شود و دشمنان از این عملیات و قدرتی که ایران نشان داد متحیر شوند. این پیروزی بیش از همه بر اسرائیل گران آمد زیرا این رژیم که در آرزوی شکست و نابودی ایران بود به یکباره با ایرانی قدرتمند و اثرگذار روبه رو شد.
    در نیمه ی اول خرداد ۱۳۶۱، تهران میزبان کنفرانس نهضت های آزادی بخش بود. این کنفرانس به مناسبت نیمه ی شعبان و روز مستضعفان و پس از پیروزی های مهم نظامی ایران در جنگ با عراق و آزاد سازی خرمشهر برگزار گردید.از لبنان نیز نمایندگان نیروهای اسلام گرا و شخصیت های روحانی از قبیل سید محمد حسین فضل الله، شیخ راغب حرب و شیخ صبحی طفیلی در این کنفرانس شرکت کردند.

     

    در این هنگام موضوع مهمی، این کنفرانس را تحت الشعاع قرار داد و آن حمله ی اسرائیل به لبنان بود. در تاریخ ۱۶/۳/۱۳۶۱ (ششم ژوئن ۱۹۸۲) ارتش رژیم صهیونیستی تهاجم بسیار گسترده ای را از زمین، هوا و دریا به لبنان آغاز کرد و با سرعت و بدون برخورد با مقاومت قابل توجهی تا دروازه های بیروت پیشروی کرده و به این ترتیب دومین پایتخت کشور عربی (پس از بیت المقدس) را به محاصره ی خود در آورد.

     

    به دنبال این حادثه شرکت کنندگان لبنانی حاضر در کنفرانس، خواستار کمک فوری ایران به مردم لبنان شدند و در پاسخ به این درخواست ها، رئیس وقت مجلس شورای اسلامی ایران در یکی از جلسات کنفرانس اعلام کرد یک هیات بلند پایه ی نظامی از ایران به سوریه اعزام می شوند تا نحوه ی کمک ایران و مقابله با این تهاجم را بررسی کنند. ریاست این هیات به عهده ی سرهنگ سلیمی وزیر دفاع وقت بود.

     

    همچنین آقایان محسن رضایی (فرمانده سپاه) و سرهنگ صیاد شیرازی (فرمانده نیروی زمینی ارتش) در این سفر همراه وی بودند. این هیات با حافظ اسد رئیس جمهور سوریه دیدار کرد و پس از انجام مذاکرات به توافق رسیدند که ایران از طریق سوریه برای مقابله با تهاجم اسرائیل به لبنان نیرو اعزام کند. در راستای همین توافق اولین گروه از نیروهای سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ایران، متشکل از تیپ محمد رسول الله به فرماندهی احمد متوسلیان وارد دمشق شد. بدین ترتیب فرزندان روح الله عازم لبنان شدند و زمینه شکل گیری حزب الله لبنان را پایه ریزی کردند.
    فرزندان روح الله از جمله حسنعلی شمس آبادی در دوجبهه به مبارزه با دشمن آمریکایی –صهیونیستی پرداختند تا اینکه بعد از هشت سال دفاع مقدس دشمن را به زانو در آوردند و کیان اسلام و انقلاب و ایران را حفظ کردند.

     

    با اتمام جنگ حسنعلی شمس آبادی در لباس سبز پاسداری به خدمت در عرصه نظامی و امنیتی مشغول شد. ایشان با درک و بینش عمیق ناشی از درس آموزی در مکتب روح الله ، خالصانه زندگی خود را وقف تلاش برای حفظ واعتلای انقلاب اسلامی نمود به طوری که بارها به عنوان پاسدار نمونه انتخاب شد.
    با شکل گیری گروه تکفیری – صهیونیستی داعش و بحران عراق و سوریه حسنعلی شمس آبادی که کوله بار تجربیات ۳۰ساله خدمت را به همراه داشت و با همان نگاه عمیق بیان می نمودند در طول تاریخ تشیع تمام امامان معصوم سعی در تشکیل حکومت داشتند اما این امر میسر نشد حالا ما موظیم از حکومت جمهوری اسلامی ایران که برپایه ولایت فقیه ادامه دهنده راه امامان معصوم است حمایت کنیم و درنگ را جایز نداستند و بلافاصله بعد از بازنشستگی داوطلبانه راهی سوریه شدند و در آنجا نیز شجاعانه خواستار انجام ماموریت درپر خطر ترین میدان نبرد شدند تا اینکه در یک کارزار جانانه به همراه چند تن از هم رزمان لبنانی خود یا زهرا گویان به درجه رفیع شهادت نایل آمدند….

    به گواه همکاران سردار شهید شمس آبادی عاقبت به خیر شدن و شهادت در میدان نبرد لیاقت و پاداش خدمت صادقانه و اخلاص ایشان بود.
    امید است به برکت خون سردارشهید شمس آبادی فصلی نو در اقدامات فرهنگی و مذهبی شهرستان جوین گشوده شود و فعالان عرضه فرهنگ در جوین پویا تر از گذشته در راه تحقق آرمان های امام خامنه ای گام بردارند.
    یادشان گرامی و راهشان پر رهرو باد…….
    اللهم عجل لولیک الفرج………
    مهدی فردادپور.

     

     

     

     

    ++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++

    مقاله ای از استاد هادی عباس ابادی مولف و دبیر دبیرستان های جوین

     

    شهید حسنعلی شمس ابادی در سال.1347 در خانواده مذهبی وکشاورز و ساده زیست دیده بجهان گشود

    شهید کسی است که شهد می نوشد وزمانی که عنصر عشق و درد در هم می امیزند انسان به درجه رفیع شهادت می رسد عشق به خداوند و همچنین دغدغه داشتن نسبت به مسال اطراف انسان مای اهدافی جز خواب و خور دارند و عنصر عشق ودرد در انها متبلور می شو دبه نهایت درجه انسانیت می رسند و دراین نقطه است که مستحق شهادت میشوند

    کلمه شهید از ریشه « شَهَدَ» اخذ شده و در وزن فعیل و به معنی فاعل به کار رفته است . بنابراین شهید ، بیننده ، نظر کننده و شاهد است از آنجا است که امام راحل فرموده اند « شهید نظر می کند به وجه الله » این نظر کردن از خود کلمه شهید بر می خیزد .
    شهید در لغت به معنای « حاضر» و «ناظر» به معنای «گواه و گواهی دهنده » و خبردهنده راستین و امین ، و همچنین به معنی آگاه و نیز به معنی محسوس و مشهود و کسی که همه چشمها به او است و بالاخره به معنی «نمونه ، و الگو» و «سرمشق» است (شریعتی – ۶۴)

    در اسلام واژه ای که قداست خاصی دارد و هاله ای از نور این کلمه را فرا گرفته است و آن کلمه «شهید» است این کلمه در همه عرفها توام با قداست و عظمت است از نظر اسلام هر کس به مقام و درجه «شهادت » نائل آید که اسلام با معیارهای خاص خودش او را «شهید» بشناسد.(مطهری -۷۵-۷۴)
    شهیدحسنعلی شمس ابادی کسی است که در راه هدفهای بلند اسلامی و بخاطراعتلای دین اسلام در راه جهاد از میهن و وطن جان خود را ایثار کرد و به یکی از عالترین درجات و مراتبی که لایق یک انسان متعالی است نایل شد
    از انواع تعبیر آیات و روایات اسلامی و احادیثی که در مورد شهدا وارد شده می توان قداست این کلمه (شهید) را در اسلام دریافت .
    تمام کسانیکه به بشریت به نحوی خدمت کرده اند حقی به بشریت دارند ولی هیچکس حقی به اندازه حق شهدا به بشریت ندارد زیرا شهید آن کسی است که با فداکاری و از خود گذشتگی خود و با سوختن و خاکستر شدن خود محیط را برای دیگران مساعد می کند(همان -۷۶)
    شهید مانند شمعی است که با سوختن و فنا شدن خود نوری به اطراف خود می پراکند خود را فنا می سازد تا دیگران آسایش بیابند و ناله ای خوش می سراید :(اوردن شعر سه پروانه)
    خوشم از سوختن خویش از آنک سوختم ، بزم تو روشن کردم
    خرمن عمر من ار سوخته شد حاصل شوق تو ، خرمن کردم
    از اینجاست که شهدا را شمع محفل بشریت دانستند .
    اگر همین پرتو افشانی شهدا نبود همه حرکتها متوقف و راکد می شد این پرتو افشانی آنان است که انسانها را از ظلمات استبداد و یوغ جهان و استعباد نجات داده و استخلاص نموده است ، از این نگاه است که شهید را نورانی و اقدس من المقدس شمرده است و او را تا جهان و جهانیان است مقدس خواهد کرد
    شهید : آنکه چیزی از علم وی پنهان و پوشیده نیست ، یکی از نامهای خداوند – شاهد-گواه ، امین در گواهی دادن ، کشته شده در راه خدا.(فرهنگ عمید – ذیل شهید )

     

     

    در دین مقدس اسلام برای هر امری دستوری هست که رمز و راز خاص خود را دارد از آن دستورها ، کفن و دفن اموات هست . ولی این دستور برای شهید یک استثنا دارد . آن اینکه برای شهید غسل و شستشو یا کندن لباسهای این جهانی محلی از اعراب ندارد ، این استثنا نشانه این است که روح و شخصیت شهید آن چنان پاک و وارسته شده که در بدنش و در خونش و حتی در جامه اش اثر گذاشته است بدن شهید یک «جسد متروح » است یعنی جسدی است که احکام روح بر آن جاری شده است ، همچنانکه جامه شهادتش «لباس متجسد» است یعنی حکم روح بر بدن جاری شده و حکم جاری شدن بر بدن ، بر لباس و جامه جاری شده است .
    بدن و جامه شهید از ناحیه روح و اندیشه و حق پرستی و پاک باختگی اش کسب شرافت کرده است شهید اگر در میدان معرکه جان به جان آفرین تسلیم کند ، بدون غسل و کفن ، با همان تن خون آلود و جامه خون آلود دفن می شود .
    خون ، شهیدان را زآب اولیتر است این خطا از صد صواب اولیتر است

    شهید در بهشت
    بهشت هشت در دارد هرکس به مقدار معرفت و توانایی تقوایش از دری وارد می شود هر کسی تقوا دارد ولی شهید با تقوا ترین باتقواهاست و پاکترین پاک هاست و شهید پاکباخته و جان باخته متقی است .لذا دری از درهای بهشت به روی شهید باز میشود که از درهای پاک دیگر متمایز است و این در پاکترین در هاست.
    دری که مجاهدین و شهدا از آن در وارد می شوند ، در حقیقت بهشتی که برای آنها آماده است . دری است که خواص اولیاءالله از آن در به جوار قرب الهی نائل می گردند (همان -۸۹-۸۸)
    از پیامبر اکرم سوال کردند:
    ما بالُ الشهیدُ لا یِفتنُ فی قبره ؟ چرا شهید در مورد آزمایش (سوال و جواب قبر و برزخ ) واقع نمی شود
    فرمودند : کفی بالبارقَهِ فوقِ رَاسِه فتنه : شهید در زیر برق ، بالای سرش آزمایش داد ( همان- ۹۴)
    در حدیثی آمده که پیامبر اکرم فرمودند : شهید بدون هیچ سوال و جوابی جز حق الناس وارد بهشت می شوند .

    شهادت
    تا بحال تعریفی از کلمه شهید و ریشه آن بیان نمودیم و اکنون با استفاده از سخنان ائمه و بزرگان علم در مورد کلمه «شهادت » فرهنگ شهادت و اینکه شهادت در فرهنگ ما چیست می پردازیم . انسان برای نجات جامعه از یوغ اهریمن بی ایمانی رهایی از یوغ استبداد و استعمار جهاد می کند و این جهاد منجر به مرگ آگاه در راه هدفی عالی و مقدس که شهادت نام دارد می شوند هر فردی لیاقت ندارد که باب الجهاد به رویش گشوده شود هر مردی شایستگی مجاهد بودن ندارد مجاهدین مساوی با «خاصه اولیاء الله می باشند » (همان – ۷۸)
    مرگی شهادت است که انسان با توجه به خطرات احتمالی یا ظنی یا یقینی فقط به خاطر هدفی مقدس و انسانی و به تعبیر قرآن «فی سبیل الله » از آن استقبال می کند . (همان-۸۴)
    شهادت در اسلام ، خود یک اصل است ، یک حکم است ، مستقل در کنار جهاد .
    «الشهاده استظهاراُ علی المجاحداه» شهادت ، آشکار کردن حقایقی است که پنهان می کنند و پوشیده و انکار .
    شهید حسنعلی شمس ابادی با مرگ خویش ، پرده فریب را بر چهره دژخیم می درد که : شهادت دعوتی است به همه نسلها در همه عصرها و با این کارش با زبان عمل می گویداگر می توانی بمیران : جهاد و اگر نمی توانی بمیر : شهادت که ایشان به حول قو الاهی با شجاعت تمام توانست عده کثیری از تکفیری های … را به درم واصل کند وبعد هم به درجه رفیع شهادت نیل شود
    انجا که معشوق (خداوند) می فرماید از وجودت گر بود موی بجای بی وفایت خوانم از سر تا به پای دعوت حق را لبیک می گوید و در کمال استغنا و بی نیازی راهی جبهه های جنگ حق علیه باطل می رود
    شهادت در فرهنگ ما ، در مذهب ما ، یک حادثه خونین و ناگوار نیست در مذاهب و تاریخ های اقوام ، شهادت عبارت است از قربانی شدن قهرمانان که در جنگها بدست دشمن کشته شده اند و این یک حادثه غم انگیز مصیبت باری است و نام این کشته شدگان «شهید» و مرگشان «شهادت » .(شریعتی – شه

    شهادت در یک کلمه ، بر خلاف تاریخهای دیگر که حادثه است ، درگیری است مرگ تحمیل شده بر قهرمانان است تراژدی است در فرهنگ ما یک«درجه» است، وسیله نیست ، خود، هدف است ، اصالت است ، خود یک تکامل یک علو است خود یک مسئولیت بزرگ است خود یک راه نیم بر بطرف صعود به قله معراج بشریت است و یک فرهنگ است
    شهید حسنعلی شمس ابادی از آموزگار بزرگ شهادت(امام حسین (ع)) اموخت که «شهادت» نه یک«باختن » که یک «انتخاب» است انتخابیکه در ان مجاهد یا قربانی شدن خویش در آستانه معبد آزادی و محراب عشق ، پیروز می شود
    مقام شهید از زبان قران و ائمه اطهار:

     

    ادت-۶۴)
    اما اما شهادت این شهید بزرگوار مرگی نبود که دشمن بر ایشان تحمیل کند . شهادت او با همه آگاهی و همه منطق و شعور و بیداری و بینائی خویش ، و در عین بی نیازی و استغنا خود انتخاب کرد

    مقام شهید از زبان قرآن و پیامبر و ائمه های معصوم بهترین بیان مقام شهید می باشد چنانچه سوره بقره آیه ۱۵۴ در مقام شهید آمده است .
    لا تقولوا لِمَن یقتَلُ فی سبیل الله امواتٌ بل احیاءُ و لکن لاتشعُرونَ.
    شهیدان زنده هستند ولی ما نمیتوانیم احساس کنیم چون سر در گردونه آسیاب زمان کرده ایم که از درک آن عاجز هستیم.
    و یا:
    لا تَحسبن الذین قتلوا فی سبیل الله امواتا بل احیاءُ و عند ربهم یرزقون.
    و آنان پیش معبود خود رزق و روزی تناول میکنند.
    ان الله اشتری من المومنین انفسهم و اموالهم بان لهم الجنه-توبه۱۱۱
    براستی خداوند جان و مال مومنین را می خرد تا در برابرش بهشت برین بخشد.
    که این آیات مقام شامخ شهید را بهتر از هر فرد و شخص نمایان کرده است البته از این دست آیات در قران کریم فراوان است بخاطر اطاله کلام خودداری شد .
    و اما پیامبر اکرم فرموده است « ما من قطره احب الی الله من قطره دم فی سبیل الله» یعنی : هیچ قطره ای در مقیاس حقیقت و در نزد خدا از قطره خونی که در راه خدا ریخته شود بهتر نیست (مطهری – شهید ۱۰۴)
    پیامبر اکرم(ص) جای دیگر فرموده است : فوق کل ذی بر حتی یقتل فی سبیل الله و اذا قتل فی سبیل الله فلیس فوقه بر . بالا است هر نیکوکاری ، نیکوکار دیگری است تا آنگاه که در راه خدا شهید شود همین که در راه خدا شهید شد ، دیگر بالا دست ندارد (همان- ۱۰۶)
    امیر مومنان علی (ع) در مورد مقام شهید فرموده است : « خدا شهدا را در قیامت با بهاء و جلالی با عظمت و نور امنیتی وارد می کند که اگر انبیار از مقابل اینها بگذرند و سوار باشند به احترام اینها پیاده می شوند اینقدر خدا شهید را با جلالیت وارد عرصه قیامت می کند (همان- ۱۰۷)
    منطق شهید:
    استاد مطهری در کتاب مستطاب خود بنام شهید منطق شهید را چنین بیان نموده اند . منطقی است آمیخته با منطق عشق و منطق اصلاح و مصلح . اگر این دو منطق را با یکدیگر ترکیب کنند :منطق یک مصلح دلسوخته برای اجتماع خودش ومنطق یک عارف عاشق لقای پروردگار خودش(همان- ۱۰۱)
    منطق شهید منطق سوختن و روشن کردن است ، منطق دمیدن روح به اندام مرده ارزشهای والای انسانی است منطق حماسه آفرینی است .
    هر شخصی به جامعه خود خدمت می کند یک دانشمند از طریق اختراعش به جامعه می پیوندد و با اختراع خود ، خودش را جاودان می کند و امثال اینها ولی شهید از راه خون خودش ، خودش را در اجتماع جاوید می کند یعنی خون جاوید در اجتماع بوجود می آید (مطهری- شهید ۱۰۵)
    هر چند استاد مکرم زنده یاد مطهری شهید را در اجتماع جاویدان می داند لکن شهید در طول تاریخ جاویدان است اولین شهید مظلوم تاریخ بشریت هابیل است و اولین شهید تشیع حضرت علی(ع) و اولین شهید ایثارگر سیدالشهدا امام حسین(ع) هستند که در طول قرون زنده و جاویدان هستند و خواهند بود و آنجا که خداوند ذوالجلال می فرماید شهید زنده هست و آنان را مرده نپندارید از این وجه است که شهید هر چه دارد از مال و منال و مقام و روح و جسم در راه خداوند ایثار می کند و از خود و هستی اش می گذرد و خداوند هم در مقابل اینکه « شهید » از تمام دارایی و وجود خود می گذرد او را در طول اعصار و تاریخ زنده و جاویدان می کند و از این منظر است که به ملائک اش دستور می دهند بنده شهید و شاهد و گواه امین مرا بدون سوال و جواب راهی بهشت برین کنید آنهم از دری که خاص انبیاء خداوند هستند از این است که شهید قلب تپنده تاریخ و جریان سیال خون اعصار و قرون را به حرکت در می آورد و جانی دوباره می دهد تا تاریخ هست شهید هست و شهادت هست تا رهبر و قائد با بصیرت هست شهید هست تا شهید هست ادامه راه سرخ عشق آلود آنان هست
    شهید از دیدگاه عطار
    یک شبی پروانگان جمع آمدند در مضیفی طالب شمع آمدند
    جمله می‌گفتند می‌باید کو خبر آرد ز مطلوب اندکی
    شد یکی پروانه تا قصریکی

    ی ز دور در فضاء قصر یافت از شمع نور
    بازگشت و دفتر خود بازکرد وصف او بر قدر فهم آغاز کرد
    ناقدی کو داشت در جمع مهی گفت او را نیست از شمع آگهی شد یکی دیگر گذشت از نور در خویش را بر شمع زد از دور در
    پر زنان در پرتو مطلوب شد شمع غالب گشت و او مغلوب شد
    بازگشت او نیز و مشتی راز گفت از وصال شمع شرحی باز گفت
    ناقدش گفت این نشان نیست ای عزیز همچو آن یک کی نشان دادی تو نیز
    دیگری برخاست می‌شد مست مست پای کوبان بر سر آتش نشست
    دست درکش کرد با آتش به هم خویشتن گم کرد با او خوش به هم
    چون گرفت آتش ز سر تا پای او سرخ شد چون آتشی اعضای او
    ناقد ایشان چو دید او را ز دور شمع با خود کرده هم رنگش ز نور
    گفت این پروانه در کارست و بس کس چه داند، این خبر دارست و بس
    آنک شد هم بی‌خبر هم بی‌اثر از میان جمله او دارد خبر
    تا نگردی بی‌خبر از جسم و جان کی خبر یابی ز جانان یک زمان
    هرکه از مویی نشانت باز داد صد خط اندر خون جانت باز داد
    نیست محرم نفس کس این جایگاه در نگنجد هیچ کس این جایگاه…..

     

    @@@@@@@@@@@@@@@@@

    عکس های سوریه و دفاع مقدس سردار شهید 

     

     

    مطالب مرتبط :

    ” خنده های سربی ” تحویل کتابخانه تخصصی دفاع مقدس جوین شد

    کتاب خنده های سربی که در سال جاری توسط مولف جوینی علی لطفی به رشته تحریر در آمده است ؛ توسط معاونت پرورشی اداره آموزش و پرورش جوین ، امروز در قفسه های کتابخانه تخصصی دفاع مقدس شهرستان جوین قرار گرفت علی اصغر فتحی مقدم در حاشیه تحویل این کتاب حوزه دفاع مقدس به کتابخانه تخصصی دفاع مقدس جوین گفت؛ کتابخانه تخصصی دفاع مقدس شهرستان جوین با ابتکار یکی از فرهنگیان ... مطلب کامل

    علاقه شدید اهالی سبزوار  به جعل عنوان صنایع جوین به نام سبزوار

    علاقه شدید اهالی سبزوار به استفاده از عنوان صنایع جوین به نام سبزوار این بار از سوی خبرنگار خراسان چند روز پیش خبری از طرف خبرنگار خراسان رضوی در سبزوار درج شد که موجب اعتراض مردم و فرمانداری شهرستان جوین شد پ به گزارش نسیم جوین کلاته خبرنگار روزنامه خراسان در سبزوار بر اساس گفتگو با ریس اداره صنعت و معدن و تجارت شهرستان سبزوار در خبر مربوط به کارخانه ... مطلب کامل

    ساختمان دادگستری جوین با یک میلیارد تومان هزینه به بهره برداری رسید

    مدیر کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به توجه ویژه به مناطق محروم در دور دوم ریس دستگاه قضا ، گفت: علارغم اینکه استان خراسان رضوی از نظر امکانات ساختمانی در سطح کشور و در مقایسه با سایر استان ها بسیار ضعیف است ' با همه اینها بیشتر توجه اداره کل دادگستری استان تا کنون به مناطق محروم‌هم چون ... مطلب کامل

    طرح آرزوی شهید در قاب تصویر

    طرح آرزوی شهید   در شهرستان های سبزوار و جوین و داورزن در سال تحصیلی ۹۶  در بین دبیرستان های این سه شهرستان اجرا شد این طرح در قاب تصویر ... مطلب کامل

    مادر  شهید حاج حسین اسماعیل ابادی  آثار به جا مانده از شهید را تحویل موزه دفاع مقدس نمود

    مادر شهید حاج حسین اسماعیل ابادی آثار به جا مانده از شهید را تحویل موزه دفاع مقدس نمود مادر شهید حاج حسین اسماعیل آبادی روز گذشته با حضور در م‌رکز و موزه فرهنگی دفاع مقدس شهرستان جوین  با تجلیل از این اقدام فرهنگی متولیان موزه دفاع مقدس ' مصاحبه و روایت گری از شهید ش را. در این مرکز آغاز کرد حاجیه خانم اسماعیل آبادی تنها فرزند پسری خود را به صورت ... مطلب کامل

    دیدار وزیر ارتباطات و فن آوری با خانواده  سردارشهیدحسنعلی شمس ابادی در جوین

    وزیر ارتباطات و فن آوری دولت دوازدهم به عنوان نماینده ویژه دولت در شهرستان جوین در حاشیه افتتاح فاز اول کارخانه فولاد جوین با خانواده سردار شهید مدافع حرم در این شهرستان دیدار کرد . مهندس آذری جهرمی امروز پس از دیدار  از شهرستان جغتای ساعت ۳ و نیم عصر وارد شهرستان جوین شد و در بدو ورود خود به این شهرستان با حضور سبحانی فر نماینده مجلس و ... مطلب کامل

    دیدار وزیر ارتباطات و فن آوری با خانواده  سردارشهیدحسنعلی شمس ابادی در جوین

    بهره‌برداری از کارخانه آهن اسفنجی (واحد احیاء مستقیم) کارخانه پارس فولاد سبزوار( جوین) کارخانه آهن اسفنجی(واحد احیاء مستقیم) کارخانه پارس فولاد سبزوار با فناوری مهندسی ایرانی و ظرفیت تولید سالیانه ۸۰۰ هزار تن آهن اسفنجی توسط رئیس جمهور افتتاح شد. به گزارش نسیم جوین حجت الاسلام والمسلمین دکتر حسن روحانی روز یکشنبه با حضور در کارخانه پارس فولاد سبزوار ضمن بهره‌برداری از واحد احیاء مستقیم در این مجموعه، از اتاق کنترل و ... مطلب کامل

    دیدار وزیر ارتباطات و فن آوری با خانواده  سردارشهیدحسنعلی شمس ابادی در جوین

      با حضور ریس جمهور حسن روحانی در سبزوار  آخرین میخ بر تابوت کارخانه فولاد جوین زده می شود به گزارش نسیم جوین دکتر حسن روحانی یکشنبه همین هفته با حضور در سبزوار به بهانه افتتاح فاز دوم  کارخانه فولاد سبزوار مهمان مردم شهرستان سبزوار خواهد بود امام جمعه جوین در حاشیه نماز جمعه این هفته جوین در گفتگوی اختصاصی با نسیم جوین ' گفت: میزبانی سبزوار از رییس جمهور  برای افتتاح کارخانه ... مطلب کامل

    برخی مدیران جوین پی گیری مطالبات مردم را تشویش اذهان عمومی می نامند

    سخنگوی شورای شهرستان جوین گفت: برخی مدیران و نمایندگان مردم در مجلس ،  پی گیری مطالبات مردم  توسط شورای مردمی شهرستان را تشویش اذهان عمومی می نامند این مقام شورایی با اشاره به پیگیری های شورای شهرستان  در مورد استقرار اداره راه و شهرسازی و حتی نمایندگی اداره راه  در این شهرستان گفت: علی رغم وعده های مدیران و نمایندگان مجلس هیچ توجهی به مطالبات به حق مردم در این مورد ... مطلب کامل

    برخی مدیران جوین پی گیری مطالبات مردم را تشویش اذهان عمومی می نامند

    مشکل روستاییان جوین با منابع طبیعی با کمک نمایندگان مجلس در فرمانداری جوین با چند راه حل مرتفع شد در این جلسه که در محل فرمانداری جوین و با حضور ریس منابع طبیعی کشور و نمایندگان مردم در مجلس برگزار شد موارد زیر به عنوان راه حل موافقت شد ۱ کسانی که سند زمین دارند آزاد و در اختیار صاحب زمین قرار گیرد ۲ اگر زمینی درخت کاری شده ویا دارای اب میباشد ... مطلب کامل

    پاسخ دهید

    برداشت مطالب فقط با ذکر منبع و لینک به مطلب مجاز است.



    تلفن پذیرش آگهی : ۰۹۱۵۱۷۱۰۶۳۱

    نشریه خبری نسیم جوین

    نسخه 97

    کلیه حقوق مادی و معنوی برای نشریه خبری نسیم جوین محفوظ است

    پرتال شهرستان جوین

    تمام حقوق این سایت برای © 2019 نشریه خبری نسیم جوین. محفوظ است.