کاهش 30 درصدی جرائم و افزایش 600 درصدی تصادفات مرگبار در جوین

افزایش تصادفات منجر به مرگ شهرستان جوین که در یکی دو ماه اخیر در این شهرستان به مرگ بیش از 15 نفر از شهروندان جوینی منجر شده است ، اصلی ترین مسئله شهرستان جوین در این روزها به شمار می رود

فرمانده انتظامی این شهرستان نیز با اشاره به کاهش جرائم در 4 ماهه اخیر در این شهرستان، گفت: متاسفانه آمار تصادفات برون شهری جاده ای در این شهرستان در یکی دو ماه اخیر 600 درصد افزایش یافته است!
سرهنگ غلام زاده  در گفتگو با نسیم جوین و با بیان اینکه روکش اسفالت جاده جوین موجب بدتر شدن مشکلات و تصادفات جاده ای می شود، تصریح کرد: روکش آسفالت بدون تعریض این جاده ، متاسفانه موجب افزایش سرعت وسایل نقلیه شده و افزایش تصادفات را به همراه خواهد داشت.
وی با بیان اینکه باید این محور ارتباطی این شهرستان که به عنوان راه فرعی تعریف شده است تبدیل به راه اصلی شود وگرنه با ترمیم اسفالت راه و ایجاد سرعت کاه ، هیچ مشکلی را در این مسیر حل نخواهد کرد.
وی با اشاره به قرار گرفتن جاده اصلی جوین با کاربری خیابان در حاشیه روستا های این شهرستان، خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات فنی این مسیر عبور غیر قانونی وسایل نقلیه کشاورزی و ادوات کشاورزی از این راه است
فرمانده انتظامی جوین با اشاره به اینکه کریدور ارتباطی این شهرستان با استان های خراسان شمالی و رضوی و جنگل گلستان از همین راه 40 کیلومتری فرعی می گذرد، افزود: در غالب تصادفات مشاهده می شود که وسایل و ادوات کشاورزی و یا راکبین موتور سیکلت ها عامل اصلی تصادفات هستند
این مسول انتظامی با بیان اینکه چند وقتی است که با همکاری دهیاری های روستا ها اقدام به تشکیل کلاس های توجیهی و اموزشی کرده ایم ، گفت: اولویت اصلی نیروی انتظامی در این قسمت پرداختن به فرهنگ سازی و آموزش های فنی و توجیهی به رانند گان است

 

روز خبرنگار در جوین

سرهنگ محمد غلام زاده  در نشستی خبری خود با خبرنگاران جوین  با اشاره به کاهش جرائم مختلف در چهار ماهه اول سال 94 از افزایش تصادفات در شهرستان جوین ابراز نگرانی کرد و اظهار داشت: مسئله افزایش تصادفات آسیب شناسی شده و دو عامل بیشترین نقش را در این افزایش تصادفات داشته است اشتباهات انسانی گزینه اول است و عامل مهم دیگر را راه مواصلاتی شهرستان است که حکم دروازه خروجی استان را به سمت جنگل گلستان و اسفراین ( خراسان شمالی ) دارد.

وی افزود: راه و ترابری قائل بر این است که این مسیر جاده فرعی است و این سبب کم توجهی به این مسیر شده در حالی که کریدور ارتباطی سبزوار به اسفراین از جوین می‌گذرد بار ترافیکی زیادی را برای عبور به این سمت هدایت می‌کند و مسیر حکم آباد، نقاب، انداده نیز به تناسب پر تردد خواهد شد؛ کوتاه شدن مسیر سفر به جنگل گلستان از این راه نیز سبب شده مسافران زیادی این مسیر را برای تردد خود انتخاب کنند.

سرهنگ غلام زاده افزود: این مسیر تردد خودروهای سنگین و ماشین آلات کشاورزی نیز است. در حالی که  عرض این جاده کم بوده و در بسیاری از نقاط فاقد شانه خاکی است و به پیوستگی روستاها در شهرستان جوین راه‌ های فرعی زیادی ایجاد کرده که به این جاده متصل می شود و هیچ زیرگذری نیز در این مسیر وجود ندارد.

فرمانده انتظامی شهرستان جوین با اشاره به راه حل‌های پیشنهادی برای این مسیر گفت: با این وضعیت موجود روکش آسفالت کردن این جاده سبب افزایش سرعت وسایط نقلیه می‌شود که خود با وجود این عیوب مسیر می‌تواند سبب افزایش بیشتر تصادفات هم شود.

امام جمعه جوین نیز در گفتگو با خبرنگار خراسان و نسیم جوین  و با بیان این که باید مسئله چرایی افزایش تصادفات منجر به مرگ در ماه های اخیر در این شهرستان مورد بررسی جدی قرار گیرد گفت: توجیه عامل انسانی در تصادفات مکرر این شهرستان توسط متولیان امر، نباید مسولان امر را از مشکل اصلی مسئله حمل و نقل و راه های ارتباطی این شهرستان غافل کند.
حجت الاسلام محمد تقی دلیری پور افزود: روکش آسفالت راه اصلی مسیر حکم اباد به سمت سه راهی انداده که این روز ها توسط مدیران و نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی مطرح می شود نمی تواند چاره کار باشد بلکه بایددر فکر توسعه و تعریض حریم این مسیر اصلی جاده جوین را که از داخل ده ها روستا و مزرعه عبور می کند باشیم .

در خور اشاره است که در آخرین تصادف این محور  در مسیر حاجی اباد جوین و در منطقه مسکونی  که بر اثر سرعت بیش از معمول ( سرعت 170)  یک سواری اتفاق افتاد ، یک نفر را به «کما» فرستاد و یک نفر هم قطع نخاع شد

 

 

Author: مدیر مسئول نشریه نسیم جوین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این سایت از اکیسمت برای کاهش هرزنامه استفاده می کند. بیاموزید که چگونه اطلاعات دیدگاه های شما پردازش می‌شوند.